BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 11, 2009

Aktiviti 12: Tugasan 4: PEMURNIAN

PENGINTEGRASIAN KIT PENGAJARAN DALAM PROSES P&p BAGI PELAJAR BEKEPERLUAN KHAS.

Berdasarkan maklum balas, penambahbaikan yang dapat dikenalpasti adalah seperti:


Pernyataan masalah
1. Kaedah tradisional yang diguna pakai oleh guru-guru menyebabkan pelajar-
pelajar bekeperluan khas sukar untuk memahami sesuatu isi pengajaran.
2. Guru-guru kebanyakannya lebih selesa menggunakan kaedah kuliah tanpa
menggunakan BBM yang bersesuaian membuatkan pelajar kurang berminat
untuk terlibat aktif dalam kelas.

Tujuan Kajian
Menjadikan proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) bagi matapelajaran Bahasa Melayu untuk pelajar bekeperluan khas lebih berkesan dan efektif.

Text Color
Objektif kajian

1. Penerokaan penggunaan kit pengajaran dalam P&P bahasa melayu oleh guru
untuk menjadikan kelas lebih aktif dan bermaklumat.
2. Menarik minat pelajar untuk belajar bahasa melayu.
3. Menjana pemahaman dan pemikiran kreatif pelajar dalam bahasa melayu.

Bentuk soalan
1. Adakah penggunaan kit pengajaran dapat membuatkan sesi P&P lebih hidup
dan menyeronokkan?

2. Adakah pengintegrasian kit pengajaran dalam P&P bahasa melayu dapat membantu pelajar memahami isi pengajaran dengan lebih mudah?
3. Bagaimana kit pengajaran dapat memupuk pelajar bekeperluan khas berfikir?














0 comments: