Kajian tindakan ini dilakukan terhadap 3 orang pelajar yang masing-masing mempunyai masalah dalam penulisan. Pelajar-pelajar ini terdiri daripada pelajar masalah pembelajaran dan kajian tindakan ini dilakukan di bilik sumber (bilik resos). Pengkaji telah menggunakan gabungan teknik pembangunan kendiri yang dibawa oleh N. Bells (1991b) iaitu visual dan verbal struktur perkataan untuk meningkatkan penulisan pelajar tersebut.Kaedah kefahaman bacaan N. Bells ini dilihat berkesan dan hasil keputusan ini mendapati penulisan pelajar meningkat malahan pelajar-pelajar juga berjaya membuat gambaran / imej terhadap cerita mereka. Walaubagaimanapun teknik ini hanya memberi impak kepada 2 orang pelajar sahaja manakala seorang lagi tidak menunjukkan apa-apa peningkatan.
Friday, November 13, 2009
JURNAL 1 : HELPING STUDENTS TO ADD DETAILS AND FLAIR TO THEIR STORIES.
Posted by NUR ASRIQ ZARINA at 3:14 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment